torsdag 1 november 2007

Ännu en dag...

Ja, så var ännu en dag passerad...
Fick höra av Elin imorse att jag borde varva ner och ta det lugnare...
Ha, vad ska jag göra då? Lägga mig i soffan o dö kanske?
Jag gör exakt ingenting vettigt på dagarna, fan det är ju knappt så hunden kommer ut nuförtiden... Det är ju inte så konstigt egentligen att han tittar snett på mig...
Och det som är så roligt är att Elin var ute och gick långprommis med sina hundar samma dag som hon var beräknad att föda... Men hon vill att jag ska varva ner 9 veckor i förtid... Haha, ja, vi är nog ganska lika...

"Kan själv, sa pulvret"-mentaliteten hålls vid liv....

Hon är inte heller typen som backar ett steg och ber om hjälp, hon klarade sig minsann själv och jag är likadan... Det känns ju bara töntigt att be sambon om hjälp att bära ett par ica-kassar... Jag har ju burit såna själv genom hela livet... Jag är ju faktist gravid, inte sjuk eller döende...

Hos barnmorskan gick det iallafall bra idag... Skönt att höra...

Fick ett roligt samtal från Viking Line idag också... Dom ville bara informera mig om att dom har avbokat den resan som jag och syrran ska på om två veckor. Det går nämligen ingen båt... Nämen ojdå! Kom ni på det nu eller??? Vilka nötter...
Så jag har fått sitta idag och boka om hela resan och hittat andra turer på andra bolag som passar oss den helgen... Gah, man kan ju få mjäll för mindre....
Men det löste sig efter mycket om och men... Skickade ett mail till Viking Line med ett par välvarlda ord om vad jag egentligen tycker om detta...
Och ni kommer inte tro mig men jag var itne otrevlig, nope! Saklig och språkligt korrekt faktiskt... Jo, jag vet, jag är chockad själv faktiskt!

23.42

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha...man kan få mjäll för mindre. Så roligt =)

Fina bilderna va... hihi söt i håret.