söndag 25 november 2007

Förändringarnas tid...

Sent igår kväll fick jag ett samtal från en kompis som behövde skjuts hem...
Normalt sett skulle jag rest mig upp ur soffan och fixat problemet men nu måste det ändras... Jag har annat att prioritera och jag tycker inte ens om att få samtal vid den tiden på dygnet längre... Mest för att jag får dåligt samvete när jag säger nej... Och det måste jag sluta med...
För är det egentligen någon som kan klandra mig?
Nej, inte med vett i skallen... Så varför ska jag då ha dåligt samvete???
Jag kan ju inte slänga mig i bilen med ett litet barn varje gång någon har haft dålig planering på sitt supande! Det funkar ju inte... Och jag vill inte ens ha det så... Men det tar tid att vänja sig... Jag har varit höns-mamma så länge nu så annat än det känns konstigt...
Jag tog även beslutet om att om folk fortsätter ringa mig på sena kvällar och nätter (nu är det extremt längesen någon ringde natte tid, tack o lov) så ska jag börja stänga av min lur helt...
För jag vill fan inte ha dåligt samvete för att jag prioriterar min blivande familj...

Annars var gårdagen en väldigt bra dag... Jag och Stefan var in till stan och käkade och sen gick vi o såg Saw 4... En bra men väldigt blodig film... En kompis till mig hade läst en recension där det stod att den här filmen skulle klara upp ganska många frågetecken som de tidigare 3 lämnat efter sig och visst, det stämde... Men det skapade lika många nya frågetecken så nu hoppas man ju på att det kommer en 5.e film oxå...
Efter filmen åkte vi hem, jag la mig i soffan och slappade och Stefan satte sig för ovanlighetens skull vid datorn...

När jag väl gick och la mig somnade jag som en prinsessa... Det kan ju haft lite att göra med att min väldigt förstående sambo masserade min axel och svank innan jag somnade...
Sen har jag sovit nästintill hela natten... Drömt en massa mysko drömmar men inget utöver det vanliga...
Tog sovmorgon gjorde vi oxå och jag klev väl inte upp förrän klockan var runt tolv... Det är morgnar som denna som man är tacksam att man har en morgontrött hund...
Han tittar fram under täcket ibland och kollar läget så man inte missar något och sen somnar han om igen... Fast jag tror att det tog lite extra på honom att vara med Cilla i stallet igår så han njöt nog av varje minut han fick sova idag...

Nej, om man ska slå ner rumpan i soffan en stund onnan syrran och Johan kommer över...

Ha det bäst!
15.43

2 kommentarer:

mamaMill sa...

Nej, det är DE som ska ha dåligt samvete som låter deras dåliga planering gå ut över DEJ! Sådeså. De kan ju försöka komma med en giltig orsak till varför de ringde dej i fyllan mitt i natten och du har ditt eget liv att tänka på.

Porrfrugan sa...

Tack, det känns skönt att höra... SPeciellt efter att ajg förklarade för damen som ringde hur jag klände och hon lite lätt typ rykte på axlarna som att "jaja, jag kringer nästa helg igen"....