tisdag 27 november 2007

Morgon-vaken....

Ja, då har man varit vaken sen typ fem...
Jg lyckades somna om inatt... Det var värre för Stefan som vaknade vid ett och sen har suttit vaken tills han drog iväg till jobbet.... Han kommer vara såååå snygg när han kommer hem ikväll... *hihi*
Ringde pappa när jag klev upp, han hade ringt igår när jag sov och gissa om han blev förvånad när jag ringde vid denna tid på dygnet... Han höll på att packa in i bilen för att dra iväg o jobba...
Vi bestämde att höras ikväll istället, eftersom han mest svor över alla verktyg som ramlade ut ur bilen istället för att stanna i bilen...
Han berättade iallafall innan vi la på att min farmor och farfar ska flytta i helgen... Jag trodde att han menade att de skulle flytta från landet in till lägenheten i stan (Mariehamn) som de brukar göra varje år när vintern kommer. Men de har tydligen hittat en ny lägenhet närmare centrum som de ska flytta till.
Jag tror det blir kalas-bra! Så länge dom är nöjda så är jag nöjd!!!!
Och så får dom ju så mycket närmare till allting. Det är oxå bra, så dom slipper oroa sig för hur dom ska ta sig till affären och apoteket osv...
Nej, jag tror detta blir jättebra för dom!
Jag frågade aldrig men jag antar att det itne är trappor till lägenheten och det blir kalas för min farmor som har lite svårt med att gå i trappor.

Så vad står på schemat idag...
Jag funderar på att baka... Skulle behöva baka lite mera bröd och slänga i frysen och då skulle jag ju lika gärna kunna baka lite bullar när jag ändå är i farten liksom...
Man kanske skulle göra en vända kanelbullar oxå, bakade ju bara med vanilj häromkvällen....

Men först på schemat står frukost!
7.02

Inga kommentarer: