tisdag 12 augusti 2008

Wiiih

På torsdag kommer Håbohus för att besiktiga lägenheten... Sen kan jag måla hur mycket jag vill!
Ska bli så skönt att bli av med detta vita lik-kiste-kök!
Clabbe landar i Svea om två veckor oxå, funderar på att haka på den där utflykten till Birka, kan nog bli jäkligt skoj. Misstänker att kameran kommer vara med så då misstänker jag oxå att man har en chans att sno den en stund, det är alltid skoj!
Måste kolla hur länge man blir borta isåfall och om jag får tag i barnvakt... Jag har ju hundarna hemma så det hänger lite på det...

Igår var Pöket Diana här och hälsade på. Det var jättekul att se henne, känns som hundra år sen minst... Snackade skit och bakade paj (ingår det verkligen i kostcirkeln Frida???). En promenad tog vi oxå.
På kvällen sen körde jag upp Stefan och Larsa till Viby-spåret. De skulle kasta frisbeegolf. Jag, Mackan och hundarna gick hem därifrån (Larsa körde hem min bil).
Vi knallade hem i marschtempo på 35 minuter. Enita låg däckad i soffan resten av kvällen....
JAg har kommit på varför jag har så satans ont i höfterna och bäckenbenet nu... Det är ju rätt självklart när man tänker efter! Min kropp håller ju på att gå tillbaka till ursprungsläget liksom... Inte konstigt att det gör ont, så ont som det gjorde när jag breddade mig under graviditeten...

Ikväll ska jag till klubben och träna med Gun, det är oxå alltid jäkligt skoj.
Hoppas det är inte är överdrivet mycket folk. Det är mycket skönare när det är lite folk så man verkligen kan fokusera på sitt eget. Fast det är väl bra träning iofs med mycket folk... Inte för att Enita bryr sig för fem öre. Nej, ringa lite samtal kanske...

Ha det!
08.23

7 kommentarer:

lindaha sa...

Åh vad roligt att få måla om! Hur ska ni göra?
Men varför måste håbohus besikta lägenheten först?

Porrfrugan sa...

För att jag står inte på kontraktet än. Det är fortfarande Mickes lägenhet. De ska besiktiga den på torsdag för att ha ska få ett avslut med vad som han ska stå för o onte och den 1 september får vi 1.a hands kontrakt på den. Så om jag målar om innan Micke har fått sitt avslut får ju han stå för att det är ommålat.
VI ska inte göra så komplicerat. Väggen mellan köket och vårt sovrum ska bli röd och så vill vi tapetsera ljusare i vardagsrummet... Det är så dunkelt där inne jämt... Håller ni på å packar nu?

Anonym sa...

Spännande blir det =)

Kattiz sa...

weee va skoj. vi ska måla om vardagsrummet minsann. fint ska det bli. ni får komma hit och titta sen när det är klart :)

Mackan sa...

Absolut... Fan, vi borde käka en middag eller nått ihop... EN vuxen parmiddag...

Mackan sa...

Mackan = Frida...

Kattiz sa...

nej usch.. säg inte parmiddag. :) det låter fruktansvärt trist. hehe