söndag 17 augusti 2008

Helgen som snart passerat...

Ja, i fredags var ju jag och Izza på Strul MC i Enköping... Helt sjukt roligt och helt sjukt roliga människor...
Izza började bilresan dit med att markera att efter midnatt ska honinte dricka mer eftersom hon skulle köra hoj klockan 10 på lördagen... Behöver jag tala om hur det gick?
Vi kom dit, parkerade bilen och knallade mot ingången. Izza hade förberett värsta talet för att vi skulle få komma in eftersom det var en "bikers only" fest. Men dom frågade inte ens, dom frågade hur gamla vi var och vilken skostorlek vi hade (himla nödvändigt haha).
Izza blev lite besviken och ifrågasatte då hur dom bara kunde släppa in oss utan att ens fråga... Han svarade då att han inte behövde fråga, vi är ju inte bikers iallafall....
Haha, Izzas min då var fan grymt bra... Så efter hon argumenterat en snabbis om att hon visst är biker knallade vi in och vidare till scenen där bandet stod och lirade...
Efter att ha sett iallafall två bekanta ansikten varav ett inte var så positiv att se oss (eller mig iallafall) gick vi mot baren för att kolla sortimentet (läsk sortimentet för min del).
Så vi beställde, drog fram pengar och fick till svar att dom inte fick ta emot kontanter där. Vi var tvugna att gå till "banken" och växla. Så vi ut igen, ner en våning till banken och växlad kontanter mot gula typ monopol pengar. Tillbaka upp igen och fram med min cola, Izzas öl och hennes Whisky/cola. Gled runt lite och kollade läget, fastnade uppe vid hojjarna och började snacka med en kille som jag nu glömt var han kom ifrån men han hade dialekt iallafall....
Jisses vad Izza kan snacka... Så sjukt söt den där lilla tjejen...
Under kvällens gång mötte vi även på Martin (som faktiskt hade en "Märta" tatuerad på benet, det tyckte jag var kul). Hans enda mål tror jag var att få till det med Izza, vilket hon inte visade något stort intresse för. Men sjukt rolig var han och jag har fan inte skrattat så mycket på evigheter. Träffade även på ett gäng från, ja, gud vet var... Men dom badade i fontänen vilket oxå var kul att se... Frågan är ju bara hur många som pissat där senaste dygnet... Blääää.... Men dom var roliga och snacka med...
När vi satt nere på den stängda baren senare kom en kille förbi och började snacka, han tyckte han kände igen Izza och fråagde om hon var med på SBW... Jodå, mycket riktigt, det är hon ju.. Så då började dom snacka om allt och inget oxå... Följde med honom och hans "tjej" in och fortsatte snacka om allt och inget...
Det var då jag fick ett sms... Och sen ganska många sms.... Sen ringde det på min telefon till Izza... Och hon gick ut, men samtalet bröts. Och när hon kom igen igen var hon nyhånglad... Haha, märkligt det där!
Men då var vi iallafall tvugna att dra, det hade blåst upp vågor på vattnet som jag var tvungen att lugna...

Igår... Vad gjorde vi igår... Jo, vi sov till elva (jag var upp med hundarna halv åtta men somnade sen om). Gick upp och åt frukost för att sedan dra iväg till hundklubben.
Tränade två pass agility med Dino och ett pass med Enita. Sen körde jag ett pass lydnad för Sören. Lite läskigt... Han kan så sjukt mycket om hundar och är helt absurt duktig så jag har en sån respekt för honom att det blir lite skräckinjagande.
Men han sa att det vi måste jobba på är sne-sittningar... Sen såg det bra ut... Han gav lite tips och ideer som jag kunde använda.
Efter det åkte vi hem, knallade ner till ica och kpte mums och hyrde filmer till kvällen.
Vi beställde Kina mat och satt med tända ljus och mös hela kvällen...
Vid elva höll jag på att somna i soffan så jag gick och la mig och Stefan la sig och glodde på OS i sovrummet.

Idag kommer Mackan hem, sen ska vi nog ut i skogen och plocka svamp och när jag kommer därifrån ska jag direkt till Izza och hjälpa henne packa...

(Imorgon ska jag på arbetsintervju)
10.12

5 kommentarer:

Anonym sa...

I love STRUL mcc...
=)
inte haft så kul på länge!

Hela höstan kommr bli full med bikersfester känner jag =)
Puss... tack!

Anonym sa...

Grym kväll.. säger inget mer ;-)

norden sa...

tjena.killen med märta på benet här.du kan verkligen läsa av människor du.haha.ja hade sjukt kul där uppe iaf.ha det bäst nu kanske vi hörs

Porrfrugan sa...

Vi lär ju säkert synas iallafall... Jag träffar aaalla Izzas polare... Haha

Anonym sa...

haha Mr Nord, det var inte illa. Letat sig in i bloggträsket.