onsdag 27 augusti 2008

Ja igår var jag på lyftteknik, fast egentligen heter det ju faktiskt förflyttningsteknik. Det var riktigt skoj faktiskt, en annan tjej var med oxå och Alexandra och Anna som jobbar där. Fast så krångligt tyckte jag inte att det var, väldigt logiskt egentligen.
Sen fixade jag lite saker som jag behövde och efter det hade jag delegering.

Direkt efter den var avklarad åkte jag till Solna och till Clabbe. Vi började med att titta ut en bra skiss från nätet på Pennywise. Sen var det bara att börja sminka och skissa...
Jag är riktigt nöjd med resultatet...
Så vi packade ihop kamera och prylarna som skulle med och drog iväg till lite bra foto-miljöer i området. Där försvann ett par timmar direkt och vi var tvugna att ge oss när våra magar började kurra efter middag.
Så vi hoppade in i bilen och åkte hem till Clabbes snälla mamma som hade lagat tacos till oss..
Efter middagen satt vi i vardagsrummet och snackade skit och allt och inget.
Helt sjukt vad Clabbe kan läsa mig som en öppen bok, det finns ingen som känner mig som han gör. Inte min mamma, inte Stefan, ja inte ens Izza... Lite konstigt ändå, vi har ju faktiskt inte känt varandra i så många år... Men det är väl som Clabbe säger: Takes one to know one...
Det stämmer nog ganska väl... När jag umgås med Clabbe kommer jag ihåg allt roligt vi har gjort, alla tokiga saker... Som att hux flux packa i bilen och dra till hans mammas kåk utanför Ullared en helg utan någon planering alls. Eller när vi åkte till Ecci på Åland bara sisådär...
Och alla tokiga foton, och sminkningar... Shit, han är min idol tror jag!
Och att han alltid säger sanningen, aldrig vrider på den till mig eller förskönar den. Han bara hasplar ur sig den som det mest självklara i världen. Jag vill ha fler sånna i mitt liv, trots att det ibland är rusktigt jobbigt...
Som igår när vi satt och pratade... Han kunde beskriva exakt hur jag mådde, hur mitt och Stefans förhållande ser ut, vad jag vill med mitt liv eller inte vill osv... Och han har bott i Tjeckien bra jäkla länge nu och det enda han har som informationskanal är min blogg...
Jag kommer sakna honom tills nästa gång han kommer hit, han är den absolut närmaste vän jag har... Han och Izza...
Iallafall, när jag till slut kollade på klockan var hon halv elva och jag fick bråttom hem. Jag dumpade av Clabbe på vägen för han skulle träffa en annan kompis (jag misstänker att dom skulle ta en öl... Hihi).
Sen brummade jag hem enbart för att få ett sms av Clabbe när jag svängde av motorvägen att jag glömde mitt smink hos honom... Gah, irriterande...
Så imorgon ska jag åka tillbaka till honom och hämta det och äta lunch ihop innan jag börjar jobba... Sen ser jag inte röken av honom igen förrän han kommer till Svea nästa gång...

Nej, nu ska jag städa innan Mackan vaknar igen...

Puss på er gott folk
09.42

Inga kommentarer: