fredag 29 augusti 2008

Idag har jag, Mackan och hundarna varit till hundklubben. Där mötte vi upp Joel och hans lånehund Filur. Jag körde Dino och Enita varsitt pass på agility-banan och sen fick Dino sitta i bilen... Han skriker ju som en sinnesrubbad när han tycker det är för kallt (ja, han skriker iofs annars oxå) medan jag och Enita även körde ett kort pass lydnad.
Det var ingen bra träningsdag idag kände jag, har alldeles för mycket i huvudet för att kunna fokusera på rätt saker... Känns sisådär blä...
Jag och Stefan pratade igår... Det här kommer ta tid eller så kommer det inte ta någon tid alls... Vi får väl vänta och se hur det blir...
Mackan var inte heller på toppenhumör, han sov en stund och när han vaknade tyckte han inte alls att han skulle sitta i vagnen. Så då gallskriker man! Det är tydligen svaret på allt....
Sen kom Sören och Gun upp oxå så vi snackade en kort stund innan jag lämnade hela gänget och åkte hemmåt för att utfodra lunch till lill-killen.
Efter det somande han om och jag har passat på att städa av lite här hemma... Svärmor kommer ju hit och ska ha Mackan när jag jobbar och jag vet ju vad som händer om det inte är städat då...
Jo, hon städar själv! Och det är verkligen något jag avskyr så är det när andra städar efter mig... Speciellt när man har bett dom att låta bli med allt sånt.... Gah... Men men, det blir nog bra....
Lilla Lotta ringde och sa att hon skulle titta förbi på en kopp kaffe så jag satte igång kaffebryggaren men ingen Lotta kom... Så jag skickade ett sms och kollade hur långt hon kommit och då visade det sig att hon åkt upp till stallet... Gud, varför är jag inte förvånad?
Så det var bara slå av kaffebryggaren och slurpa en kopp själv istället. Vilket jag iofs inte har något emot alls... Sista tiden har jag mer och mer börjat uppskatta att vara själv.. Lite oroväckande kanske...
13.42

Inga kommentarer: