tisdag 8 januari 2008

Tiiiisdag...

Natten till idag var inte skoj alls...
Jag drömde att Dino blev påkörd och dog i mina armar så jag vaknade storgråtandes...
Att jag sen hade så ont att jag varken kunde sitta eller ligga underlättade ju inte och jag kom inte i säng förrän vid 4-tiden imorse...
Vaknade sen igen vid halv tio och hoppade in i duschen... Vaaarmt vatten är underbart!
Vid tio snackade jag med Izza som var lite förvånad över att jag var vaken... Men hallå, jag sa ju det! Haha
När hon gjort sig klar och jag var klar möttes vi upp och knallade till centrum för att ta en fika med Cicci, Anna och Ankan var med oxå...
Satt och snackade lite skit med dom, två kompisar till Cicci tittade förbi i omgångar med varsin barnvagn...
Sen satt vi och reflekterade över hur fiket är uppbyggt efter renoveringen... Min gissning är att dom inte vill ha alla barnvagns-morsor där eftersom de byggt det väldigt trångt för barnvagnar... Förut var det ju alltid hela stim med småungar springandes lösa i fiket som om det vore öppna förskolan så jag kan tänka mig att dom gjort det trångt för att få mammor att gå någon annanstans... (Ett tips: Prova lekparken med picknick-korg...)
Efter snack och fika följde Isabel med mig hem en sväng och tittade på de nya barnsakerna som dykt upp efter jul... Jag fick även en filt/täcke som hon har sytt... Såååååå fint!
Så nu ligger det prydligt bäddat i spjälsängen i barnrummet... Hihi...
Kvällen har varit trög, vi var så trötta vid 7 att vi gick o la oss... Jag vaknade nu och har mördande ont men det finns ju tyvärr inget att göra...
Så det blir väl att sitta uppe ett tag och sen föröska sova igen... Jag hoppas på att få sova inatt iallafall... För nu har jag ställt in mig på det värsta, det kommer ingen bebis innan jag blir igångsatt senast 20.e januari... Då slipper man ju gå på helspänn hela dagarna iallafall...
Ha det bäst!

22.06

Inga kommentarer: