onsdag 2 januari 2008

Snälla rara bebis.... Kom till mamma....

Ja... Nu är jag faktiskt less på denna mage, nu vill jag föda barn!
Idag har jag städat, tvättat, gått TRE promenader med Dino och fixat en massa annat här hemma... Har det kommit någon bebis än? Näh!
Visst att det kanske inte funkar att hålla igång, det fattar även jag men jag hoppades ju att det skulle göra lite skillnad...
För övrigt har det inte hänt mycket alls idag...
Stefan har jobbat (duktig pojke), pappa har ringt och "kollat läget" (inte ett dugg nyfiken eller så...) och syrran hörde av sig och ventilerade lite om sina synpunkter om husläkare... Mycket intressant samtal... Imorgon ska jag fika med Lotta, det ska bli skoj...
Sen ska jag nog gå en prommis till Luleå fram o tillbaka eller nått så kanske det verkligen börjar hända saker... Fast jag tvivlar...
På måndag ska jag till barnmorskan igen... Haha, den tiden som hon inte trodde att jag skulle dyka upp på för hon trodde jag redan skulle ha fått tills dess... Det skulle inte förvåna mig om krypet håller sig inne till jag blir igångsatt.... Grrrrr... Morrr....
Imrgon kommer även pappa till sverige och vi ska väl någon dag åka ner till hans kåk som han bodde i när han bodde här och se vad jag vill ha därifrån och så... Två garderober ska vi ta hit iallafall och ställa i barnrummet... Det blir kalas... Så jäkla trångt i vår klädkammare så hälften vore nog... Det kan iofs ha att göra med att Stefan äger ca 100 t-shirts och vägrar vika ner dom i lådorna utan ska ha alla hängande på varsin galge på klädstången... Sen tillkommer alla långärmade tröjor, jeans, skjortor osv....
Så mina kläder är tvugna att ligga vikta i lådor fast en del egentligen skulle må bättre av att hänga...
Så han får ta en egen garderob i barnrummet sen och göra vad han vill med... Bara jag slipper se skiten... Så det så...
Linnea och Johan kanske kommer förbi här imorgon oxå, de ska till Fliesbargs och kolla på skidor till Johan och då är det ju inte långt hit så...
För i april åker hela gänget till fjällen... Faktiskt även jag, Stefan och krypet...
Jag tackade nej från början men Stefan vill så gärna åka skidor att jag gav med mig...
Det kan ju faktiskt bli mysigt med en minisemester... Torsdag till söndag...
Vi har en egen liten stuga så det blir nog kalas... Stefan ska åka skidor och jag som inte tycker det är roligt hittar på något annat att göra på dagarna... Jag o bebisen...
Nej, lite hjärngympa nu kanske....

Vi ses po hörs, ha det bäst gott folk!

00.29

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja...snälla bebis.....

om du är ledig nåt imorgon kanske jag får kika förbi? Om inget hänt ännu.
Har en liten sak till bebisen.
Orkar inte vänta..... :-)

Puss

Clabbe sa...

Krysta! Krysta!

Porrfrugan sa...

Izza: Det är bara ringa... Jag har inget planerat... Trodde faktiskt jag skulle vara på väg in i natt men nu har det avtagit så det dröjer säkert ännu längre... Grrr...

Clabbe: Tro mig, jag ska! Haha