lördag 12 januari 2008

Sovit halva natten iallafall...

Ja, jag gick och la mig igår i vettig tid (typ midnatt)... Somnade efter en stund och vaknade sen vid halv fyra... Somnade om och vaknade nu...
Har ont i bäckenet så jag snart blir galen men inget hjälper...
Jag har nu gått 41 fulla veckor... Nästa lördag blir jag igångsatt om inte bebisen gjort entre självmant innan dess... Fast jag tror inte den kommer göra det... Verkar ju trivas som fisken i vattnet därinne...
Sista två-tre dagarna har jag haft mensvärk som dom säger ska vara ett tecken på att värkar kan komm aigång, men jag har då fan inga värkar... Bara denna jäkla värk...
Haha, är det någon som kommer ihåg vad jag sa när jag typ var i vecka 15?

"Med min tur kommer jag bli stor som en flodhäst med övervikt, inte kunna röra mig och så kommer jag säkert gå maxtiden innan barnet kommer"
Hm, man kanske är lite synsk iallafall....
Igår när jag satt på sängkanten tryckte jag ett finger rakt ner i min fot (på ovansidan) det blev ett 1½ cm djupt hål.... Jag har så mycket vätska i fötterna att de ser helt sjukt konstiga ut...
Inte så konstigt att man inte kommer i några skor...
På måndag ska jag till BM, Isabel följer med mig... Min underbara Izza... Som är så snäll och ställer upp och står ut och lyssnar på allt graviditets-gnäll...
Fast just när man ska till bm är det ju inte direkt så man behöver be henne två gånger... Hon verkar uppriktigt tycka att det är roligt att följa med och lyssna på bebisens hjärtljud och sånt...
Det är roligt!
Innan vi åker ska vi ta en fika på Miranda (nej, för mig kommer det aldrig heta Solslätten... Blir ju fel i huvudet om man försöker ändra på det nu)...
Då kanske dom har bland-semlor... Daniel råkar ju bara göra Uppsala läns godaste semlor!
Mums filibabba!!!!
Nej, nu ska jag försöka hitta min plugg till örat som jag har tappat under natten och sen försöka sova en stund till... Jag sa försöka... Jag återkommer med resultat senare.....

07.46

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe...antar att du somnat...för du är inte inne nu iaf..
finns här för dig iaf...alltid! =)
Även fast det är mer jag som behöver ditt stöd och åsikter. hehehe
me like you.....
Puss hörs sen....

Porrfrugan sa...

VI behöver nog varandra lika mycket... Det är väl det har man har vänner för?! DU är bäst, me love you a lot! Puss