tisdag 22 januari 2008

Första bvc-träffen

Idag var vi med Marcus till bvc...
Stora killen har blivit ännu större... 4.9 kilo väger han nu och har vuxit 7 mm...
Vår sköterska där är jättegullig och det känns verkligen tryggt....

Efter det åkte vi hem och tog en promenad, gick förbi Marcus och Maud på vägen hem och visade upp vår älskling...
På kvällen nu har vi ätit och tagit det lugnt... Skönt faktiskt...
Imorgon ska vi på middag till svärmor (hon var här idag och det kändes som att hon fattat vinken, vilket jag oxå talade om att det kändes bättre)
På torsdag ska vi tillbaka till Kungsängen, jag har en läkartid för att få bukt på min nässelfeber... Någonting har jag reagerat på efterförlossningen men jag vet inte vad och det kliar över hela benen så jag håller på att bli tokig...
Förutom det har det inte hänt så mycket... Det känns som att det bara är bebis-skriverier i bloggen nu men det är ju det enda jag gör på dagarna så något annat kan jag inte skriva om...
Det blir nog bättre när Stefn börjar jobba igen och man går tillbaka till lite mer rutiner, upp i vettig tid, frukost, promenad, städa, tvätta, middag osv....

Nu ska jag gå o lägga mig o försöka hinna sova lite innan Marcus vaknar igen...

21.27

Inga kommentarer: