torsdag 17 januari 2008

1-mila vandringen

Vi har garanterat världens snällaste barn... Första natten: Sov som en klubbad gris.... Vi fick väcka honom var 3.e timme för att han skulle äta och då blev det lite i stil med: vakna, "prata" lite, blöjbyte, äta, rapa, "prata" och sen sov han igen...
Min mamma säger att han är lik Stefan i sättet... Hm, undrar om jag ska tolka det som att jag är "the bad guy" och Stefan "the good guy" i vårt förhållande... Haha
Men jag kan ju inte säga annat än att det är skönt... Ruggigt skönt...

Idag kom syster och Johan på besök...
Vi skulle ta premiär-turen med barnvagnen som Stefan längtat efter sen vi fick hem den... Normalt sett är ju en vända runt Lasse Åberg lagom med tanke på att jag inte rört mig de sista månaderna alls och fortfarande har ont i höfterna....
Men ikke, här går vi ut stenhårt... Vi gick till Stefans mamma... Det är en sträcka på ca 1 mil tur och retur... Självklart var vägen dit fylld med spännande uppförsbackar och motvind... Det slår ju aldrig fel...
Väl där fick vi kaffe, mums... Jag och Linnea passade dessutom på att inventera godis-skålen som de uppfostrade kvinnor vi är...
Vägen hem gick mycket bättre, då var det nerför och man kände dessutom igen sig (jag har aldrig gått den vägen förut och visste inte ens var vi var mestadels av sträckan)....
Jag och Linnea tog bilen hem från Isabel som kom ut så vi fick hälsa på Dino oxå... Han blev jätteglad att se oss men sen ville han gå med Isabel... Det är så kul att han trivs, jag behöver inte ens fundera på hur han har det på dagarna....
Jag längtar tills han kommer hem men jag vill att allt ska fungera här hemma först så kanske i helgen...

När vi kom hem gick jag och syster till centrum för att handla lite mat och Linnea ville kika in på Lindex... Hon hittade en body med kak-monstret på med matchande strumpor som Marcus fick...
Till middag serverades det hamburgare med pommes och bea-sås... Smarrigt som tusan... Johan tog jobbet som kock och det var verkligen supergulligt!
Efter maten fick jag sova ett par timmar medan Stefan höll ställningarna, så jag kom upp lagom till Marcus skulle äta igen...
Inatt släppte det med amningen ytterliggare... Men inte tillräckligt för att jag ska kunna hålla honom mätt så han får fortfarande en del ersättning...

Imorgon ska vi på återbesök på Danderyd, det ska bli skönt att få höra vad dom säger. Jag kan inte tänka mig att det är något som är knas... Han är iofs fortfarande lite gul i ögonen men det sa dom när vi åkte hem att det var så lite att det inte är någon fara...
Nu ska jag gå och uppmuntra samlivet lite (med annat ord ligga i Stefans knä och få lite hudkontakt bara)... Längtar (!!!) tills man är som "folk" igen...

På tisdag kommer vår barnsköterska på hembesök, det ska bli skoj att få träffa henne på riktigt nu liksom....
Vi hörs och syns!
Puss o kram
22.18

3 kommentarer:

Clabbe sa...

Bli som Folk? Har du aldrig varit...

Porrfrugan sa...

Clabbe: Jag tycker du ska vara snäll! Jag kommer sparka dig på smalbenet i mars annars!!!! Eller så bussar jag negern på dig!

Anonym sa...

Vi är så glada för eran skull, ser fram emot att få träffa lillkillen här fram över...
kramar

Diana och Andreas