torsdag 25 oktober 2007

Väskan ska packas...

Jisses...
Jag är ju lite av en sån person som gärna går in i förnekelse...
Men efter helgen har jag insett att det är faktiskt BARA 10 veckor kvar med stor mage och det kan vara dags att packa BB-väskan...
Så det är väl vad jag ska roa mig med...
Jag som trodde min barnmorska skämtade när hon sa att jag skulle ta med mig den till Åland... Vad fan, jag åker i mitten av November, jag ska inte ha några barn i mitten av november...
Min plan är att gå över tiden med minst två veckor (jag vet, jag kan redan nu glömma den planen, men jag kan väl få inbilla mig det ett tag till iallafall???)
Nej, helt seriöst... Jag är ju då inget proffs på ämnet, jag är faktiskt inte kunnig på ämnet alls men efter vad jag har hört alla säga så kommer jag nog få kämpa om det här inte ska bli ett december-barn eftersom krypet redan ligger rätt för att födas och min mage håller på att sjunka förbi knäskålarna...
Och jag trodde inte man kunde bli såhär stor... Helt sjukt...

Hade ljusparty i måndags... Himla trevligt måste jag erkänna...
Det som är lite tråkigt är att det var fem personer där som jag aldrig träffat förut och två av dom kunde verkligen inte se mig som Frida utan såg mig bara som gravid...
Dom var inte ett dugg intresserade av mig som person utan frågade bara saker som: Hur många kilo har du gått upp, när är du beräknad och så den bästa kommentaren ever:
"Gud, så stor mage du har"....
Tack för den, som om jag inte redan vet det (jag har faktiskt speglar hemma som jag går förbi dagligen!)
En av dom gjorde även missen att lägga händerna på min mage vilket jag besvarade med min väldigt tydliga "har du dödslängtan"-blick... (Hon tog väldigt snabbt bort händerna igen)
Nu ska jag dyka in i duschen, Johan och syrran kommer hit snart, vi ska göra en liten utflykt till Enköping... Jag försökte ringa Lotta imorse men hon vägrade ju att svara....
Hon kanske tagit sovmorgon....

11.22

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha är det sant? Jag missade det...
Förutom att man verkar tävla om vem som blir störst..fast ingen egentligen vill bli så stor...Fattar inte.
Hörde på Elins ton att hon blev lite irriterad där när en tant berättade om att hon gått upp 28 kilo.
Själv tyckte jag bara det var roligt att föreställa sig en 28 kilos bebis titta ut. *asg*

När åker du till Åland... har missat den infon....

kram iaf...hoppas du hittar en kjol.

Porrfrugan sa...

Haha, ja... Det finns så många tragiska människor i denna värld... Och vad gör jag det första jag gör dagen efter då? Jo, jag möter styvmorsans granne som direkt kommenterar hur stor jag är osv osv... Hm, som om jag inte hörde nog av det kvällen innan...
Jag o syrran drar till Åland den 16.e november till den 18.e....

(Jag hittade en kjol Wiiiih)