tisdag 30 oktober 2007

Tillbaka-blickar

Rally-kalle och spök-olle

Daterat: Söndagen den 18:e mars 2007 kl 12:14

I onsdags var jag o Lotta ute och hopplade på våra ädla skogsmulle-springare. Vi kan vara ganska seriösa och ta det lugnt, få springarna i form o all sån shit...
Men det vi är riktigt bra på är att vara oseriösa, sitta som hösäckar och köra rally i alla gångarter... Lägg noga märke till att jag sa att VI var bra på det... D
et innebär automatiskt inte att springarna är det...
Lottas springare, Luffe (Laffy taffy) är en travare med europas största rumpa... Han har en tävlinginstinkt som inte går att beskriva på denna jord...
Min ädla vita springare, Cillur (spöket, nörden, knasbollen) är en man i sina äldre år som borde vara en världsvan, säker springare... Men ikke, han hoppar och ryggar och slänger sig för det mesta som han känner för att vara rädd för... För man ska inte tro att han är rädd egentligen... Tillsammans är dessa två en bra kombination, Luffe leder vägen och Cillur kommer hoppandes och flygandes bakom.... Men i onsdag kom vi på en raka (som känns lika lång som Sala-rakan)... Lotta ville leka och köra rally och jag (som har kvar minnet av den där iskockan jag fick i ögat i vintras när vi burnade) tyckte att då kan ju Cillur få ligga först... Det går normalt inte eftersom Luffe hellre dör än ligger bakom en annan häst... Men Lotta kämpade på och lyckades på något vänster få honom att hålla sig på mattan... Men Cillur, den dumbommen... ”Vaddå, jag vill inte springa fort om jag ska ligga först, det är såååå läskigt... Oj, där är ett träd som jag bara sett 700 gånger, jag mååååste slänga mig ut i åkern och spela livrädd”
Där tog Luffe chansen och gasade om i all världens fart... Då vaknade ju även Spöket till liv och for iväg som skjuten ur en kanon...

Problemet med hästar+grusväg+höghastighet= stenskott

Så mycket riktigt, Lotta och Luffe laddade kanonerna med allt från grus i sand-format till halvrejäla stenar... Sen var det bara att ducka för dom skjuter som tokar bakåt... En sten (lägga noga märke till att ordet sten vill påvisa att det inte är grus) träffade min knäskål och en ganska hög grad smärta... Det som stör mig är att Lotta verkar ha en skärm (typ en digital-matrix-teknologisk-skärm) mellan Luffes öron eftersom det inte spelar någon roll var på vägen jag rider, hon lägger sig alltid framför innan hon skjuter sten och annan shit på mig... Ska ta en dag i veckan och undersöka Luffs huvud riktigt noggrant... Vem vet, jag kanske hittar en plåthäst under, en Terminator i häst format... Fast å andra sidan, om man skulle göra en maskin av en häst... Borde man inte göra en snygg rumpa då? Iofs, alla kan ju misslyckas... Jag ska även bygga mig en egen riddarutrustning i plåt... Sen jävlar... kommer Cillur ha ont i ryggen... Men nu ska jag städa och dalta med mitt blåmärke som fortfarande syns tydligt på knäskålen!!! Lotta, en vacker dag rider vi om dig... och då jävlar!!! (kommer Luffe hugga mig i låret)

Jag var tvungen att klistra in denna från min helgon sida...
Kan helt ärligt erkänna att jag skrattar lika mycket varje gång jag tänker tillbaka på våra tokiga ridtuer...

Cillur, vila i frid...
Du är saknad!
18.13

Inga kommentarer: