söndag 7 oktober 2007

"Dick in a box"

Vi börjar med det som tillslut fick mig på bra humör...
Om ni knallar vidare till Clabbes sida så finns där en film från you tube som ni bara måste se... Så stört skön!

Om vi då går vidare till det som fick mig på bra ruggigt dåligt humör!
Jag skulle åka från Danne och Elin till mamma och Per...
Kommer typ orecis fram till Järva krog (från Rissne sett) pch så dör radion i bilen... Ett par varningsklockor drog igäng i skallen...
Efter 200 meter dör hela bilen... Hela larmet gick igång i skallen...
Min första tanke "Nån jävel har slangat ur min bil" Och jag har ju ingen fungerande bensinmätare så det märker ju inte jag...
Sen kom jag på att då borde ju verkligen inte radion dö bara sådär...
El-fel och bensin-fel är ju inte samma sak... Så Frida ringer Danne... Han (hjälte som han är) sätter sig i bilen och kör för att hjälpa mig...
Många Deja vu-tankar far igenom mitt huvud... Jag kommer så väl ihåg när jag körde Clabbe till Skavsta och min bil inte startar när jag ska därifrån... Himla kul situation... Jag står där med typ desperation i ögonen och Clabbe försöker få tiden att gå långsammare så att han ska hinna fixa bilen OCH hinna med sitt plan... Och tro fan om han inte fixade det...

Danne kommer iallafall överens med sig själv (och mig) om att det är ett el-fel... Gissningsvis styrboxen (jag som tycker att det låter som en vuxen förklaring blir imponerad över hur mycet han kan och nöjer mig med det svaret)
Ringer till mamma och talar om att de kan äta middag utan mig för jag äger en skit-bil!
Efter mycket om och men startar bilen och jag lyckas ta mig till nästa korsning där vi då svänger mot bensinmacken... Då dör bilen igen... Precis vid rödlyset!
Nästa gång vi får bilen att starta kommer jag precis över korsningen och sen gick hela bil-helvetet ut i strejk!
Så Danne (hjälte som han är) puttar bilen...
Inte nog med att han ska putta en 745.a 250 meter han ska göra det med mig i!
Bara volvon är ju som att flytta på en hel lastbil och med mig i är det ju som att flytta på en lastbil med släp!
Han hade iallafall kraftig mjölksyra i benen när vi väl kom upp på statoil-macken...
Jag ringer mamma och ber dom komma och typ hjälpa mig att bogsera hem bilen varav mamma poängterar att då måste vi först bogsera den till Täby och sen till Bålsta... För äta med dom måste jag ju göra (min matlust i det läget var ju elika med noll)...
Men dom kommer dit iallafall... Syrran, Johan och Per...
Men efter noga övervägande kom vi på att den smidigaste lösningen nog är att vi ställer bilen där över natten och att Danne hjälper mig att få hem den imorgon istället...
Och jo, visst en viss poäng hade vi ju i det...
Det kan till exempel ha att göra med att Linnea skulle sitta i volvon bakom och jag köra mammas bil och Linnea tror att det endast är att styra... Hon har inte fattat att hon måste bromsa oxå och det verkade inte helt gå in även när man förklarade att om du inte bromsar kommer du att glida in i mammas fina bmw i varenda korsning...
Så för att skona mammas bil bogserar vi imorogn istället...
Och jag fick då köra fin-bil hem ikväll... Dino verkligen njöt av att ligga i skinnsäten och sova...

Behöver jag tillägga att jag inte alls är nöjd med den senare delen av min dag!
Min sovmorgon,fikat hos Elin o Danne och allt sånt är kalas-bra men allt efter det är ju typ pest... Ja, maten hos mamma var ju helt underbar måste ju tilläggas...

Nej, om man ska sova lite så man kommer upp i tid imorgon!
22.44

Inga kommentarer: