torsdag 18 oktober 2007

Ojojoj....

Pratade med Frugan i luren nyss... Hon kan vekrligen få mig att skratta...

Vi pratade om min växande mage och tiden efter innehållet i magen ska komma ut...

Det är ju tur insåg vi att det finns så många "proffs" i den här hålan...

För jag har ju garaneterat köpt "fel" typ av barnvagn (däcken har garanterat inte just det mönstret som dom borde ha)... Bilbarnstolen är säkert av just den modellen som man ska återkalla eftersom barnen ligger/sitter fel i dom... Och napp-flaskan ska vi inte ens prata om... Ojojoj, hur kunde del bli SÅHÄR fel?!?!?!



Nej, det känns skönt att vara omsluten av så många duktiga mammor...

Just det, jag har ju säkert gått en dålig föräldra-kurs oxå och jag kommer garanterat föda på fel sjukhus...

Det roliga är bara att om man tänker efter... När såg jag sist en mamma från denna håla bli nominerad till årets mamma? Nej, det har ju aldrig hänt... Hur kunde jag glömma det...

Och nu säger jag inte att vi har dåliga mammor här, tvärtom... Vi har landets bästa mammor! (iallafall om man frågar en del av mammorna själva)...

Men vad är det som gör en mamma bra egentligen?

När kan man säga att man har lyckats?

Kan man säga att man har lyckats när barnen fortfarande är små och inte har haft möjlighet att göra några tabbar eller när de börjar komma upp i tonåren och det då visat sig att de inte sitter i knark-träsket???

Och vad är stimulerande för barnen? Att sitta i en park och leka med kompisar med en picknik-korg eller sitta på ett lokalt fik och dricka kaffe? (alternativ 1 är för mig mer skoj för barnen medan alternativ 2 verkar vara skoj för mamman...)

Det här är anledningen till att jag inte brukar uttala mig om saker om mig själv...

"Lagar du bra mat?" "Hur är du i sängen?"

Är inte det upp till den som ska äta min mat att avgöra eller den som jag har med mig till sängs? (Sen över ett år tillbaka och förhoppningsvis i resten avm itt liv kommer min säng delas av Stefan så ni får väl helt enkelt fråga honom!!!)

Men så verkar det inte vara bland en del av våra mammor... Dom nominerar sig själva...

Tråkigt bara att om man pratar med folk så är den där nomineringen ganska anonym för ingen visste ens om att den personen hade barn?

Eller ska ha barn?!

Men så har vi ju då oxå den där kategorin som inte fattat att dom är gravida förrän dom redan fött... Den är ganska rolig... "Oj, vad var det som ploppade ut här?"

"Hm, märkligt... Hur kom han/hon in där?"

Ja, vad säger man... Alla platsar verkligen inte i MENSA...

Inte för att jag platsar där men jag har iallafall hjärnkapacitet för att förstå att den där magen som växer på min kropp inte innehåller lösgodis... (Inte hela iallafall *haha*)

Kvinnor har fött barn i tusentals år men det är just mammorna inom den här gruppen som verkligen är proffs på det!

Jag kan säga redan nu att jag har varkligen ingen som helst lust att lyssna på någon av de mammor som jag har runt omkring mig, med undantag för tre... Det är Anna-Karin, Elin och min egen mamma...

Dom är dom enda proffsen enligt mig! Och vet ni varför?

Jo, dom har aldrig en enda gång talat om för mig hur proffsiga mammor dom är!

Det för mig att stort!!!!



17.42

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jävlar vad långt det blev....
hahah du är grymt rolig...
fan man måste ju få driva lite ibland... allt känns lite lättare då... =)
men du..... ska vi inte sitta hela våren i centrum och glo med bebisen då? Vore inte det bara AS kul? och tillfredställande...

du..... fan vad jag längtar tills mitt hår kommer. Kände det idag... vad tiden går sakta... ska fan sätta in pengarna idag... jahoo..

Hörs imorgon..... Pöss....

Tack för att du finns.......

Porrfrugan sa...

Mycket känns lättare då!
Haha, och visst fan är det skojjigt att driva med folk... Speciellt eftersom många man känner tar allt på sånt allvar!
Nu ska ajg slagga, vi syns imorgon!

Natti natti söt

Anonym sa...

hahaha..... roligt inlägg.