fredag 26 oktober 2007

Fy fan för tidiga morgnar!

Ja, tvättstugan kallade imorse så det var ju bara dra på sig kläderna och gå ut...
Kallt som fan, och mörkt, och trött... Ingen bra motivation alls....

Igår var vi till Enköping...Dum som man är så inbillar man sig att det ska finnas mamma kläder i "sveriges närmsta stad"... Men ikke... Efter att ha rantat in och ut i butiker frågade jag en liten donna (som för övrigt hade en gångstil som talade om att hon hade en falukorv uppkörd i röven och hon glömde ta ut den innan hon gick till jobbet HAHA).... Och vad får man för svar?
Jo, inte nog med att dom inte har mammakläder på just den här Åhlens, det finns inte ett mammaplagg i hela staden!!!!
Ursäkta?
"Det är ju mode med tunikor och då får man ju plats med magen" Var svaret på min chockartade reaktion... Jo, men om man klämmer in magen i en tunika som normalt sett går typ nästan till knäna så kan man garantera att det slutar precis nedanför troskanten... Och vill jag gå o visa rumpan för hela sverige? Nej, tack!!!!
Så Enköping är nu omdöpt till "hålan som gud glömde"....
Och det måste verkligen bara vara idioter som bor där (ursäkta Biffen-Elin, du är undantaget) eftersom de har mängder med barnkläder.... Och var kommer barnen ifrån? Jo, mammas mage normalt sett... Men i Enköping kommer nog barnen direkt med storken och därför behövs inga mammakläder.... Tragiskt, helt enkelt tragiskt....
Så vi hoppade in i bilen igen och började ringa runt till alla Lindex på denna sidan om stan för att hitta kjolen jag letar efter...
På Stinsen fanns den, så vi bad dom hänga undan den tills vi skulle komma dit...
Brummade tillbaka till Bålsta och tog en vända i centrum. Johan åkte före hem för han skulle hinna ut och springa... Han fick den lilla Dino med sig som var så glad att få komma ut och göra något roligt...
Linnea och jag skulle vänta tills Stefan kom hem och hunnit gjort sig iordning så vi kunde åka till Stinsen och sen till Täby för att äta middag hos syrran.
Och så blev det, en himla trevlig kväll...
När vi kom hem igen tittade jag på film och gick sen och la mig för att somna som en klubbad säl... Sååååå skönt!

Idag ska jag till Täby centrum med Elin och Wilma. Elin ska titta på skor och jag ska göra henne sällskap... Jag funderar på att kolla om vi kan titta förbi Barkbaby på vägen så jag får kolla på ett par stövlar till mig... Fan, jag har inte ett enda par vettiga skor som jag kommer i... Så tragiskt...
Nej, nu borde mina maskiner vara klara så jag ska gå o hämta dom o hänga den tvätten....

Ha det bäst alla sjusovare!
07.47

Inga kommentarer: