torsdag 26 juli 2007

En dag i Uppsala

Igår skulle jag till Biltema för att inhandla prylar till vår lördag som går i rost-slipningens tecken... JAg släpade med mig Henke som säkert ändå inte hade ngt bättre för sig (hehe)
Till Biltema hittade vi utan bekymmer, sen skulle vi vidare till en akvarieaffär och det var värre...
Efter typ tre varv runt stan och ingen fisk-affär i syne blev vi hungriga och tog ytterliggare tre varv runt stan för att hitta en kina-restaurang. Vi insåg snabbt att vi skulle behöva en förrätt och hoppade in på McDonalds för att få i oss en aptitretare. Vi frågade tjejen som jobbade dä rom hon visste vart det låg någon bra kina-krog och jag lovar att hon tänkte "men ni har ju precis köpt mat?"
Efter ytterliggare ett varv runt stan gav vi upp och hoppade in på en mack för att köpa en karta... Jag frågade efter en idiotsäker karta och hon skrattade bara och bjöd på den kartan... Tackar och bockar OkQ8 vid en rondell....

Vi hittade då tillslut till akvarie affären och pustade ut... (bilen pustade säkert oxå)
Dundrade in där och jisses vad fiskar dom hade... Och Henke hittade direkt den hade tyckte var finast! JO, men visst... Den väldigt sällsynta... Blonda kassörskan! Gah!!!
Efter ett långsamt varv där inhandlade jag en firre till stefan... En Haj-hybrid...
Färdigvuxen blir den ca 1-1,4 meter lång... Wiiiih...

FIck en vägbeskrivning av dom oxå till kina-hak så det var bara att ge sig ut på vägarna igen... Och tillslut hittade vi faktiskt... En lunchbuffe blev det där och den rekommenderar jag ikke...
Kina-haket i Bålsta vet iallafall vad dom pysslar med...
När vi kommer ut till bilen igen står en tjej och vinkar vid en biljett automat... Jag kopplar inte vem det är föst men efter ett par sekunder ser jag ju att det är kussens fruga...
Och kussen står i egen hög person vid bilen med sonen... Fredrik, Ulrika och Luukas... Vi träffar alltid på varann på konstiga ställen... Typ Max i Barkaby, en parkering i Uppsala...
Efter att ha tjattrat lite med dom skulle dom åt sitt håll och vi skulle åt vårt håll... Vilket det nu är!
Vi åkte tillbaka till fisk-affären för att kolla vad dom tog för större akvarium, kan ju vara bra att veta så man kan prisjämföra lite... För vi måste ha ett större nu när hajen bossar runt med alla...

Nu är Henke på väg över så det är nog dags för mig att borsta tänderna... Vi syns o hörs...

12.24

Inga kommentarer: