tisdag 4 mars 2008

Läkare och klockan...

Imorse vaknade vi vid tjugo över sju och knallade upp för att duscha.... Marcus var för ovanlighetens skull sammarbetsvillig och la sig snällt med ny blöja på skötbordet och skrattade åt figuren som hänger i taket... Den är verkligen lika rolig varje dag. Sen är det bara in, duscha i high-speed och ut igen innan han hinner lessna.
Stefan var med oxå eftersom han skulle på rättegång idag så han var ledig från jobbet...
Efter Stefan åket slängde jag på mig kläder och ringde ner till vårdcentralen.
Dom ringde upp vid halv nio och jag fick en tid nio. Så jag slängde på Marcus kläder, ut med hunden och Marcus, in med hunden igen och sen ruscha ner till centrum.
Lägg noga märke till att jag fortfarande inte ätit frulle... Frida utan frulle kan lätt bli otrevlig!

Kommer ner två minuter i nio och andas ut... Jag hatar ju att vara sen!
Anmäler mig och knallar lugnt in i väntrummet...
Det är helt tomt på personal och jag antar att dom kanske har morgonmöte eller nått...

Kvart över nio kommer hela läkarstyrkan inknallandes som en arme på led...
Då tänker man ju att nu, snart, ska jag få komma in... Ha, kul skämt!
Läkaren jag skulle träffa knallade på toaletten, gick och tittade på bilderna på väggen inne på bvc, pratade med sköterskorna....
Kvart i tio insåg han att det fanns patienter som väntar på honom och ropade in mig... Wiiih, jackpot... En äldre man som satt bakom mig sjönk besviken ner i fåtöljen igen när han insåg att jag var före och hans väntan inte var över än...
In till läkaren, prata lite, klämma lite på mina öron och sen var det bara ut med en ny dos pencillin...

Men seriöst? Hade det inte varit smidigare och gett mig en tid vid tio i tio? Då hade jag hunnit få äta frulle. Läkaren hade fått pinka utan stress och tittat på ännu fler blider på väggarna och skulle säkert hinna hångla med en sköterska i förrådet....

Fick reda på nyss oxå att Kattiz trevliga sambo Patrik och jag fyller är på samma dag, och är dessutom födda samma år... Vad är oddsen liksom?
Det roliga är att Tesses brorsa Rogga oxå fyller den dagen, precis som min barnmorska och min förra granne.... Verkar vara en poppis dag att fylla på!

Så grattis Patrik, Rogga, Berit och Kalle (r.i.p)!

10.57

1 kommentar:

Kattiz sa...

hur jävla svårt kan det vara att hålla tiden? förra veckan när jag hade tid hos läkare vart det iofs bara en kvart försenat men man tror ju att man ska bli inropad rätt snart efter patienten innan kommer ut ur rummet. icke! Kan ju inte ta mer än fem minuter liksom. Va fan sysslar de med? Dyrbar tid för mig iom att jag var borta från jobbet. Respektlöst är vad det är! :)