tisdag 18 mars 2008

Heldag med syster...

Igår hade syrran en läkartid och jag vare med henne dit så hon inte skulle behöva sitta flera timmar själv i ett väntrum... Isabel tog hand om Marcus...
Tusen tack älskade Izza!
Efter vi nött ut stolarna på sjukan och lyssnat på syrrans gnäll om hur hungrig hon var (jag föreslog att vi skulle äta innan vi åkte hit men ikke) åkte vi in till stan. Syster skulle till Timberland på Norrlandsgatan och lämna skosnören och sen till Timberland på Sergelgatan och hämta ett par skor... Däremellan passade vi på att titta lite i affärer. Jag hittade ett så satans fint linne men det var verklien inte skapt för någon med större byst än obefintlig... Tråkigt!
Vi letade vidare på typ alla hm i hela stan efter det linnet i en större storlek men det fanns inte så den iden fick jag ge upp. Vi hittade däremot fina skor på Skopunkten och slog till. Syrran hittade två par och jag ett så då fick hon ju ett par gratis. Himla bra affärside det där...
VI hoppade även in på BikBok för att kika på en superfin klänning som hängdei skyltfönstret... Tyvärr hade den vägräta sömmar med jämna mellanrum längs hela klänningen vilket gjorde att jag påminde en hel del om en badtunna... Inte fint!
Klänningen hängdes tillbaka och vi knallade vidare... Vid det här laget hade det där fina duggregnet som var på morgonen övergått till blaskigt snöfall och vi käne båda hur motivationen rann ut oss. Så vi hämtade skorna på Sergelgatan och tog tunnelbanan tillbaka till Mörby där bilen stod... På tunnelbanan ringde en kille på mina stövlar... Som skulle ha dom till sig själv...
Jisses vad mycket roligt folk det finns, den ena är roligare än den andra!
Han sa att han skulle komma ut och titta på dom idag men det vill jag se innan jag tror... Jag hoppas iallafall, det skulle vara ksönt att bli av med dom...
Nej, dags att hoppa i duschen innan lillkillen vaknar igen... Jag ringer senare Izza!
Puss o kram alla barn!
06.57

Inga kommentarer: