måndag 17 december 2007

Märkliga vänner...

Tänkte på det idag, en polare till mig loggade in på msn och började snacka med mig. Jag satt inte vid datorn då utan såg det senare när hon redan loggat ut...
Hon har två egna barn sedan tidigare och vi har alltid kunnat umgås trots det. Det har liksom aldrig krockat att hon har barn o inte jag.
Jag har alltid åkt ut till henne eftersom det har varit lättare med barnen o så. Hon har heller inte haft körkort under hela vår tid som vi känt varann så det förklarade det ytterliggare lite...
Men när jag nu blev gravid och fick svårare att ta mig någonstans kom hon då till mig?
Jag har sett henne här en gång under min graviditet (+ en gång innan jag blev gravid på ett ljusparty) och då var det för att hon skulle lämna av mig för att jag varit med henne och fixat en grej...
Hur komme det sig att hon inte kan släpa sin röv hit nu när hon har barnen på dagis 5 dagar i veckan och vad jag vet pluggar på deltid? Hon borde hinna hit någongång och hälsa på!
Eller var det inte lika intressant nu när jag inte tänker åka dit?

Det är märkligt, hon var en av dom som jag trodde skulle finnas här hela tiden eftersom hon vet hur det är... Istället så är det vännerna utan barn som klivit fram och visat vad vänskap faktiskt betyder. Det känns skönt! Jag uppskattar er alla!
SOm jag har sagt tidigare, jag umgås med mina vänner för att jag tycker om dom. Inte för att jag behöver dom.
Så återigen, dom som valt att stå i kulisserna nu, räkna med att få en dörr över näsbenet om ni dyler upp här när bebisen är född...
Inget illa menat, men jag vill inte ha "iblan-vänner" i mitt liv... Hr haft nog med såna genom åren...

19.50

4 kommentarer:

Clabbe sa...

Välkommen till livet...

Anonym sa...

Kommer iaf vara din vän...alltid.
Om du så står där med 100 knoddar sen...
moahaha.
men..... tycker vi ska ses...
bli lite sociala.. för jag vill fortfarande se vagnen live... och inte på nån töntig blogg sida... ;-)
Puss då.....

Porrfrugan sa...

Isabel: Klart vi ska ses... Och du är en av dom som klivit fram och som jag uppskattar som satan... Hör av dig när du är fri, jag är ledig hela veckan (på fredag ska jag till Barkaby en vända)...

Clabbe: Jag antar att du har rätt, men det suger!

Anonym sa...

oki doki....
idag ska jag va med hugo...men är ledig imorgon...
hör av mig då...

KRAM!