fredag 14 december 2007

Lucia-dagen

Jodå, idag var jag hos Berit igen...
Mamma följde med denna gång så nu har de flesta av de närmaste anhöriga varit med en gång var... Det är roligt att dom engagerar sig, familjen alltså..
Iallafall, vår bebis mår alldeles utmärkt. H*n är 33 cm från huvud till rumpa och hade idag en puls på 145-146 slag per minut.
Bebisen har lagt sig ordentligt till rätta och kommer inte flytta på sig igen utan har sjunkit riktigt långt ner, vilket oxå syns tydligt på min mage som bara fortsätter sjunka...
Idag fick jag även välja vilken sköterska jag vill ha på BVC. Jag valde Christina, hon verkar så mysig... Det är skönt att jag fick beviljat att gå på BVC där eftersom jag ville ha det så...
Det är inte för att jag tror att det är fel på de som jobbar på BVC i Bålsta, men jag har alltid velat gå i Kungsängen ändå sen tonåren. Jag känner mig hemma där...

Imorgon (senare idag) kommer svärmor förbi, hon har sytt lakan och lapp-täcke till vaggan och så ville hon se barnvagnen... Utöver det är det städning på schemat, min pappa kommer på ståtligt besök på lördag och det ska vara fint här då!
Efter han har varit är ska vi ut med hela tjocka släkten och hugga gran som vi alltid gör tillsammans varje år... Det ska bli skoj! Tråkigt bara att det inte är snö... Fast det kanske är bra eftersom jag då har lättare att ta mig fram än om jag ska pulsa mig framåt...

Inatt har jag även fått sova i flera timmar, eller ja... Alltså, jag gick och la mig vid fyra igåreftermiddag för att mina ögon gick i kors och Stefan väckte mig vid sju... Sen var vi uppa, fixade och trixade med saker som behövdes göras. Och vid midnatt gick vi och la oss igen och då kunde jag otroligt nog somna. Och så sov jag tills nu, det hade jag inte räknat med...

Han är så söt Stefan, han fixar och ordnar med saker man ber honom om fast att han egentligen är jättetrött... När han kommer hem efter jobbet idag ska vi upp på vinden och ta ner lite kläder osm jag har däruppe. Inte för att jag inbilla rmig att jag kommer komma i mina gamla kläder direkt efter BB men en del tröjor och så kan ju komma till användning. Gravid-kläder är inte så roliga i längden.... Även om jag måste erkänna att man får fan finare kontur med mamma-strumpbyxor än med vnaliga eftersom man då ser framifrån var dom sitter liksom... (Ja, iallafall på oss som har lite att ta på)...
Jag och Lotta ska börja vårt nya liv efter förlossningen, alltså min förlossning... Hennes lär vi ju få vänta på eftersom hon inte har en enda plan på att skaffa barn än...
Men det blir bra, det är roligare med sällskap... Insåg häromdagen hur många kilo jag ska ner totalt och höll på att få andnöd, så det är då fan inte till att ligga på latsidan i vår!

Nej, nu ska jag spela lite Majhong titans... Vi ses o hörs! (hoppas alla hade en bra lucia)

3.45

Inga kommentarer: