måndag 17 december 2007

Helgen som passerat...

Ja, helgen var bra.... Full rulle, mkt att göra hela tiden och inte så mkt tid att göra det på...
Fredagen började med att Dino hostade tills han spydde... Efter X antal samtal med veterinär ringde jag Gun och Sören och dom kom över och tittade på honom.
Veterinärbesök och antibiotika blev uppföljningen av det... Jag älskar Gun o Sören, dom har verkligen full koll och man kan alltid ringa dom när man har frågor om vovven...
Dino behandlas nu för "transheit"... Han är piggare och bättre nu iallafall och har inte hostat alls så länge han inte anstränger sig...
På kvällen var vi upp till Stefans päron och käkade middag.

Lördagen startade med att pappa och Evy kom hit på fika. Pappa har ju inte sett lägenheten och så ville dom se barnvagnen och alla saker... Det var riktigt trevligt...
Efter det åkte vi ut till min morbror och mötte upp mamma, Per, syrran och Johan för att ge oss ut på det riskfyllda julgrans-uppdraget. Varje år åker vi ut till morbror för att hitta fina granar som ska få äran att pryda våra hem under jul och nyår...
Stefan hade beskrivit för mig att han ville ha en hög, bred Disney-gran och det tyckte jag lät som en underbar ide då jag brukar vilja samma sak...
Men jag blev lite fundersam på vad han har som kriterier för en Disney gran då han pekade ut en gran som hade samma profil som mig... (Jäkligt stor på mitten och sen lite... ja, kalla det vad ni vill)
Så det blev till att skratta lite och sen gå vidare till nästa... Men vi hittade en jättefin gran... Eller mamma hittade den, hon har fan öga för såna saker... Så tre granar kom vi ut med totalt, alla kalasfina... Sen bjöds det på fika hos morbror med kaffe o glögg...
På kvällen lagade jag och Stefan mat tillsammans och tittade på film. Stefan somnade efter en dryg halvtimme och vaknade lagom till eftertexterna... The kingdom, bra film måste jag säga...
Till middag käkade vi älgstek och Hasselbacks-potatis... Smarrigt värre...

Söndagen bjöd på julmat i mängder då vi var till Sigtuna för att knalla ett varv runt marknaden och sen besöka stadshotellets julbord. Stefan åt sig (inte så oväntat) nästintill helt full på inlagd sill medan syrran höll sig till potatis och Slotts senap.
Hela familjen hade däremot het debatt om varför det itne syntes till några efterätter och det gjorde oss alla nervösa. Vi kunde senare slappna av när vi såg personalen började bära ut läckerheter på ett helt eget bord. Familjen-socker-sugna var så snabba fram att de inte ens hann lägga fram bestick till de olika delikatesserna men det hjälpte vi ju gärna till med...
Så 3 kilo chockladpudding, 15 slevar ostkaka, ris a la malta, knäck och säkert ett helt lastbilsflak med skumtomtar senare satt vi i varsin fåtölj med kaffe och jäste... Shit pommfritt vad mätt jag var då...
Efteråt vaggade vi mot bilarna och begav oss hemmåt för att spendera kvällen på soffan...

1.02

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var ju oxå i sigtuna. Mys där. Men Kallt.... hua!

gott med julbord.... Slurp! =)
KRAM

Porrfrugan sa...

Bella? Som i Isabel?
Du får inte vara så förvirrande... IZZA heter du juh haha