måndag 30 april 2007

Prickig till tusen

Vid sex-tiden igårkväll lessnade jag på mina utslag över exakt hela kroppen. Dom hade då oxå gett mig en dos feber i present så vi var ju inte riktigt polare för stunden...
Mogna Frida ringer sjukvårdsupplysningen (ska ju tydligen vara en jättebra grej så dit måste man väl ringa)
Tantaloran jag får prata med säger att jag har Nässelfeber och att jag bör ta mig till ett sjukhus för medicinering... Visst är det fantastiskt hur hon kan se via telefonen vad jag har för utslag och ställa en hel diagnos baserat på det....
Men visst, jag släppte gaffeln och ringde Lotta som dök in i sin röda springare och kom och hämtade mig... Det är så tryggt att ta med Lotta eftersom hon hittar så bra... Hon är ju bara på akuten en gång i veckan med olika polare... Märkligt!
Åkte in, Lotta satt och åt pannkakor ur en påse på väg in och kläcker ur sig mellan tuggorna att det är hennes middag... Ooooki, normal brutta det där...
Kommer in och sätter oss ner för att vänta på vår tur... Sitter typ 1100 barn (ja, okej dom kanske var typ 3) i väntrummet och då inser man att detta kommer ta tid...
När det väl är min tur går jag in till sköterskan och förklarar varför jag är där... Hon ber mig återigen sitta ner och vänta men talar om at tjag ska få ett rum snart...
Går ut till Lotta som redan plöjt igenom de tidningar som finns och har typ precis börjat om med den första igen...
Efter en stund kommer en sköterska in och frågar tjejen som sitter bredvid varför hon inte varit och lämnat pinkprov... Hon visar då upp en cola burk och förklarar att det är på väg...
Är det bara jag som kan pinka på beställning?
Efter typ 1½-2 timmar kommer en liten sprallig sköterks aoch frågar efter mig... Jag och Lotta förljer efter som två små hundar och får komma in i ett eget litet rum med både draperier och radio... Rena hotell lyxen...
Hon vill ta blodprover på mig och så tar hon min temp. Den visar sig ligga på 38, 4 grader vilket är 2,4 grader över normalt för mig... Så där kom förklaringen till mina sexiga svettningar...
Efter ytterliggare en stund kommer en läkare och tittar på mina utslag... Förklarar att jag har Nässelutslag som kommer av en allergisk reaktion...
Han klämmer och känner på mig och börjar trycka på min mage... Det gör så ont att mina tårar rinner vilket både läkaren och Lott areagerade på... Lotta för att hon vet att jag inte vanligtvis gråter av smärta och läkaren för han trodde han hade gjort illa mig...
Han går iväg en stund och en sköterska komme rin för att be mig gå och pinka i en mugg... Visst, inga bekymmer säger jag o knallar iväg för att slutföra mitt uppdrag...
Sen kommer en låååååååång väntan, jag fick ett par tabletter som jag skulle svälja som smakade gammal gammal gammal runk....
Lotta somnades sittandes med huvudet mot en vägg och jag låg på min brits och slurade... Vaknade till när svettningarna började bilda rallyn längs min hals... Då gick jag upp och ifrågasatte lite... Det visade sig att de ville att jag skulle träffa den kirugiske läkaren eftersom det gjorde ont i min mage, tidigar ehad ejag bara träffat den medicinska...

Klockan 1 inatt fick vi lämna sjukhuset, kvart över två ringde labbet och berättade om mina provsvar och klockan tre lyckades jag somna... Klockan halv fem börjar min hund gnälla och efter det kunde jag ju bara glömma att somna om...
SÅ nu sitter jag här... Fan jag hinner ju se Beverly Hills en stund ju...
Fett Nice!!!!

Inga kommentarer: