tisdag 24 april 2007

Fjortis-varning!

Igår var en rätt rolig dag... Roligare än de flesta andra dagar...
Jag o Stefan var till ICA (inte så kul, ICA är ju inte direkt sexigt) men på vägen hem stötte vi ihop med tokiga Tesse och Larviga Lotta...
Stefan knallade hem för han misstänkte att vi skulle bli stående tjattrandes ett tag och var inte direkt sugen på det...
Och mycket riktigt... Vi babblade på som vanligt och efter ett tag kom vi på att jag kunde ju faktiskt följa med när dom skulle köpa glass så slapp vi stå i en korsning och se dumma ut...
Så ner till centrum, trffade på Galna Gaston och vidare in i godishimmelen!
När vi sedan hade suttit utanför centrum med varsin glass och sett ut som ett gäng a-lagare i tidig ålder började vi röra oss hemåt...
Då kom vi på snilleblixten... Vi kastar vattenballonger in genom centrum fönstrena... Dom som sitter på taket och förmodligen är öppna hela natten....
Helt speedade började vi planera vår kupp...
Köpte med oss ballonger på vägen hem, sprang hem till Stefan och förklarade att jag kan bli lite sen ikväll, ska ut och leka tonåring med mina mogna kompisar...
Stefan suckade vuxet och sa "var rädd om dig och jag tänker fan inte hämta dig hos snuten sen"...
Hem till Stefan där vi fortsatte att planera...
Vi började fylla vatten i ballongerna och insåg att man var fan duktigare på såna saker när man var barn... Men efter lite splash och stänk fick vi till det....
Ner med bomberna i påsar och sen ut till bilen... Vi hade kartlagt kvällen så alla visste vad vårt uppdrag var...
Vi tog en välvald runda innan vi åkte till "en liten bit av Polen" i Bro...
En liten bit av Polen är en man på typ 4 meter, skor lika stora som dunderklumpen och händer som dasslock... Han är Finsk och Polsk med en humor utan dess like...
Han är även utsedd till Årets man 2007 (kalender kommer för de sugna) i vårt gäng...
Så tog vi en välvald runda i Bro innan vi tillslut hamnade på en parkering vid en liten sketen skola... Där började vattenballonger att kastas inom gänget... Och Pata fick in en fullträff på bakrutan när jag och Lotta stod intill bilen så direkt startade jakten på Polacken!
Jag måste erkänna att springa det kan fanskapet!
Lotta är inte så dålig hon heller... Nackdelen är att om man har ben på 2½ meter så behöver man inte springa så fort för att ta sig en lång bit...
Lotta då som har ben som... typ Dino för ju springa så dom nästan lossnar...
Lite lätt orättvist kanske...
Men vi kutade, det måste ju ha varit minst en mil iallafall... Eller så har jag dålig kondis.... Nej, en mil måste det ha varit... Jag är ju fan vältränad... Sex varje dag i ett år ger resultat...
Vi hamnade i En liten bit av polens hemmiljö och kände att vi trängde på i någonannans territorium... Men det hade vi inte tid att bry oss om nu... Det var krig och där är alla medel tillåtna...
När mina lungor lugnat sig och jag faktiskt lyckades få ner syre hela vägen insåg vi att vi var en bit från bilen... Men den där hurtigbullen som man kutat efter runt hela centrum hade ju självklart snackat med Ante som då tyckte att vi minsann tänkte gå tillbaka til bilen, inte fan tänktehan hämta oss inte..
Och hur fubbigt är inte det då?
Jag kämpar allt vad jg har för att hålla mig på fötterna när man springer osm en gasell över gångvägarna medan den där lång-stonken springer och snackar telefon samtidigt och ändå lyckas se ut som en balettdansös!
Nej fy fan!!!!
Ante kom iallafal efter en stund, tyvärr hade Lotta då redan kastat ballonger på mig så det sipprade mellan tårna i mina skor...
Tillbaka till Bålsta, ut ur bilen och fullt vattenkrig ända hem... Mycket märkligt däremot att så fort alla mina ballonger tig slut så var alla mot mig... Det är ju jävligt lätt att vara störig när man inte går på försvarslösa...
Men hämnden är ljuv småflickor (jaja, och pojkar då), hämnden är ljuv.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner jag dig?
Nä du är nog fan inte riktigt riktig....

Porrfrugan sa...

Det var fan bätte förr i vissa kategorier... Haha, U know me... I´m so störd!