söndag 29 april 2007

Allergisk? Jag? Ikke! Eller?

Hade en bra dag på jobbet igår...

Det var barnkalas på schemat och jag började klockan nio med att möblera, bära ut en hörnsoffa i skinn till uteplatsen och dammsuga, dammtorka osv...

Sen började det stora ballong-blåsar-uppdraget... Självklart kan man inte nöja sig med vnaliga boll-formade ballonger utan har köpt hem typ 50 formade ballonger som kräver en hel arme för att blåsas upp...

Jag och Maud (tjejen jag jobbade med igår) såg ut som två butt-ugly blåsfiskar!

Men efter bedövade kinder och ögon som nu sitter placerade fem cm längre ut från skallen lyckats vi få in lite luft i fanskapen...

Klockan ett kom alla barnen (de skulle vara 20 st) och det blev full rulle, vi hann precis avsluta dukningen, tårtskapandet och ballong-upphängningen innan ungarna drällde in i stora klumpar...

Ungefär tio minuter senare visade yngsta barnet i familjen vad hon tyckte om stress och spydde på gräsmattan. Så nu kom min barnskötar-sida till användning och jag blev första sjuksyster en timme frammåt... Väldans skönt måste jag säga, ett medsläckt sovrum, med barnprogram och ett barn som ligger och halvslumrar... Om man jämför med Maud som stod upp till knäna med barn som sprang om varann, på varann och över varann om vartannat... Hihi

Klockan fyra gick barnen hem och då hade redan Maud slutat för dagen så kvar var jag och städningen... Jag hade tidigare på dagen sagt att målet var att klockan sex när jag gick hem skulle det vara så städat att det inte skulle synas att det hade varit kalas på dagen... Då skarattade alla åt mig!!

Klockan fem var jag klar! Vem skrattade tror ni!!!

Åkte hem vid sex och åt pizza med min karl... Kalasbra! Med den kosten kommer jag såkert se min midja inom en sådär 20-30 år... Skitbra Frida, du är så smart!!!!

Slappad ehela kvällen och somnade inom fem minuter efter Stefan hade satt i en film som jag ville att han skulle göra... Han tyckte jag var lite lätt tråkig!!!


Nu till det väsentliga... Vaknade imorse, solen sken... Allt var frid och fröjd...

Drog undan täcket för att kolla mitt hybersexiga blåmärke jag fick igår vid knät och inser att hela jag ser ut som en enda stor massa med prickar...

Jag har prickar över hela låren, över kroppen och armarna.... Då kändes dom inte men nu kliar fanskapen... Som attan!

Och dom verkar flytta på sig i huden och pöka på varann och inte fan är dom gravida länge innan dom föder för dom förökar sig i ett rasande tempo...

Tur att inte vi är så... Då skulle Kina ha extremt stora befolkningsproblem...

Så, planen är ju att jag ska jobba imorgon, men om detta inte försvinner lär ju jag sitta på en läkarmottagning och kolla vad fan det är...


Nej, nu ska jag försöka få ut tanterna på andra sidan gräsmattan på ett glassmöte... Min prickar säger at tjag behöver det....

Jag och Stefan.... (Jag utan prickar, snart ett minne blott)

Inga kommentarer: