torsdag 26 april 2007

Namn på storbystade är slöseri...

Jodå, det konstaterades igår när gänget satt på Bifrost (den lokala bykrogen som under sommarhalvåret även fungerar som fritidsgård för vuxna). Jag, Stefan, Lotta, Tesse och Ante (gårdagen till ära gick han under namnet Borat) skulle äta lite och snacka lite skit i solen bara...
Stefan varnade oss redan innan att vi inte borde gå till Biffen eftersom hans chef satt där och firade att solen var uppe med bärs...
Och med facit i hand hade han kanske en bra poäng...
För vi hann inte ens kliva in på Biffen förrän chefen ifåga kom och hälsade alla välkomna...Vi tog ett bord och hann inte mer än placera våra skinkor på stolarna innan han kom och frågade om han fick slå sig ner... Självklart fick han det, trevlig är han ju... Rolig oxå för den delen...
Samtidigt som vi fick in maten tog hans roliga sida slut...
Då lessnade han på taxi-bolagens väntetider (fast han hade inte ringt taxi så att han fick vänta på en var ju inte så konstigt), strax efter det hade han synpunkter på att hans telefon inte fungerade och drämde näven i bordet så att ölen som stod där tog ett fint skutt och landade i ett krasch på marken...
Det tråkiga var bara att innan den landade flög det öl rakt över Ante och hans mat... Det var inte poppis...Det hela slutade bråk-och-tjafs-fritt med att Ante och Tesse gick därifrån...
Sen kom han på att Lotta hade "jättestora bröst".... Det konstaterades (av honom själv) att han nog började bli lite gubbsjuk....
En halvtimme senare kom farbror polisen för att hämta upp chefen eftersom han inte fick vara på Biffen för att han är portad...
Konstigt att han hade fått vara där i fyra timmar och supa sig full och när han blev lite jobbig DÅ drog man upp att han var portad och ringde snuten... Hade det inte varit smidigare att be han gå innan han fick så mycket alkohol i sig???

Efter lyxmiddagen åkte jag och lilla Dino med till stallet där det skulle mockas och vallas in hästar... Det känns som att det var evigheter sen jag var där... Och när jag tänker efter så stämmer det ju...
Återvände sedan hem för att ta ut cykeln på en runda med stora vovven...
Hon börjar fatta viken med att sitta fast och att det automatiskt innebär att man inte kan stanna som man vill eller dra ut i diket när som helst...
Men igår var hon ju tvungen att göra ett sista försök när vi mötte en annan hund. Hon brukar aldrig bry sig men om den andra hunden skäller eller morrar blir hon arg och ska dit direkt...
Och självklart började den hunden morra när vi precis skulle passera så Nikki slänger sig åt sidna med all kraft och inte ens en stor stabil kvinna som jag fixade den pareringen...
Så jag fick springern i i baksidan på låret, det var IKKE skönt!!!!

Nu har jag suttit här längre än vad jag har tid med, mycket tack vare CLabe som hjälpt mig med sånna här småsaker som jag inte fattar mig på hur mycket jag än försöker...
Nu måste jag rusa till städningen om jag ska hinna klart innan jobbet idag...

Vi ses att namnlösa storbystade brudar!!!

Inga kommentarer: