fredag 27 april 2007

Bedroom de la Fort Knox

Igår var vi, alltså jag o Stefan, på picknick... Satt vid sjön i lugn o ro (ja om man bortser från min vatten-tokiga hund som levde rövare), åt kykling somen gris för jag var så hungrig att jag hade kunnat äta en kyckling med fjädrar o hela skiten...
När vi tyckte att vi hade varit romantiska länge nog åkte vi hem, grejjerna och stängde dörrarna så hundarna inte skulle hoppa upp i sängen med tre ton vatten i pälsen... Efter vi hade, vad vi trodde, hundsäkrat knallade vi till ica...

Ock ock ock så fel vi hade...
Vi kom hem och upptäckte att Nikki inte var i hallen... Det bådar inte gott...
Kliver in i svrummet/vardagsrummet och mycket riktigt... Hundkräket har brutit sig ut från hallen och placerat sig snyggt i sängen... Hon låg inte kvar när vi kom hem men vattenpölarna talade sig tydliga språk...
Fridolina (som aaaldrig blir arg, ibland kanske jag blir lite lätt irriterad men värre än så är det inte) fick ett utbrott som bidrog till att hundar, katt och sambo gömde sig blixtsnabbt...
När jag sedan skrikit så lungorna brann insg jag att fönstet var på vid gavel... Så nu tror väl mina grannar (som redan avskyr mig eftersom jag har ett sexliv och två hundar+ en åsikt om allt) att jag är mer galen än vad dom misstänkte från början...
När mina familjemedlemmar väl vågade visa sig igen gick jag till sängs och somnade till min sambos stora förtvivlan...
Så idag har vi köpt kompost-galler och monterat på de ställen som skapar flyktvägar...
Nu är det slut på hundar i sänge när vi inte är hemma... Det är slut på hundar i sovrummet överhuvudtaget...

Kompostgaller regerar!!!

Inga kommentarer: