måndag 7 april 2008

Vemdalen

Jaha, en helg i fjällen har nu passerat...
Självklart var det bäst väder den dagen vi tuffade hemåt, sånt slår ju aldrig fel...
Helgen har varit fylld med... choklad! Marabou-choklad, Oboy-choklad och annan choklad...
De andra har åkt skidor, eller ja... köpt liftkort iallafall... De enda riktiga skid-entusiasterna var nog Per och Stefan... De andra åkte iväg på morgonen, kom hem till lunch och stannade sen hemma för att ligga på soffan med en bra bok (och choklad) eller spela Wii...
Stefan regerade första kvällen men fick sen spö av både Per och Johan... Linnea har visat ett antal bra exempel på dålig balett under helgen och mamma, ja mamma... har nog mest fått skäll när hon missade en boll i tennisen... Haha, stackarn!
Jag har inte åkt skidor alls däremot... Tycker inte att det är kul och jag får bara satans ont i fötterna och gnäller så jag gav fan i det helt... Jag och Mackan har varit ute på korta promenader (Vemdalen är inte känt för sina fantastiska promenadvägar... Det finns nämligen inga!)
Så vi har typ gått ner till Ica och stöd-shoppat det som behövts och sen har vi varit inne, lekt och tittat...
Spytt ner hela mig har han lyckats med oxå, kanske inte så konstigt iofs eftersom Fridoina fick den brajta iden att köra flygplan med Marcus när han fem minuter tidigare åt en bamselunch... Var hamnade den lunchen? Jo, i min tunika! Ända in under behån... Kalas-kul tyckte de andra....
Resan dit och hem spenderade jag o Mackan i mammas bil (som var en tjejbil med undantag för lill-killen) medan grabbarna åkte i min saab... Det är alltid mycket roligare att åka på semester än hem från semestern... På väg dit är alla pratglada och förväntansfulla... Vägen hem är fylld med tystnad, trötthet och uttråkighet... Bläää...
I fortsättningen ska jag nog bara åka iväg... Och sen beema mig tillbaka efteråt...
Om en timma ska jag åka till Berit... Jag har återkontroll klockan ett och borde snart göra mig iordning...
Nej, tjolahopp tjolahej!
11.32

Inga kommentarer: