lördag 12 april 2008

Staaaaarka piller

Jaha, en ny morgon, ny dag... Inatt hat jag fått sova... Hela natten, Stefan tog Markus så jag fick vara ifred... *Gulligt*
Igår natt var ju som sagt värre... Och igår på dagen fick jag veta hur det känns att verkligen vara zombie... Izza kom över redan vid halv-åtta tiden eftersom jag inte klarade av att göra ett smack själv med denna satans fot och smärtan som den medförde...Dagens ros till Izza!
I samma veva kom Baloo och Diana så det blev lite snack i köket medan Mackan sov sista stunden på morgonen...

Jag ringde till min läkare som jag för övrigt typ är kär i eftersom han är så snäll och hjälpsam, han är samtidigt som tagen ur en maffia film... Så lite läskig är han oxå...
Han tyckte att jag skulle komma in och visa upp min sexiga tå så inget skulle vara knas eftersom jag hade så ont...
Izza och jag tog ett snabbt beslut om att få in alla i bilen och åka dit inte ens vara att överväga. Och att lämna Baloo hemma själv hos mig är verkligen inte att rekommendera för våra sakers överlevnad...
Så jag satte mig och gick igenom telefonboken och ringde de möjliga chaufförerna. I alfabetisk ordning. På "J" hittade vi Jensine (smart eftersom det stavas med J *suck*)...
Så jag ringde och kollade vad la familia Granholm sysslade med och det visade sig att hon åt frulle med barnen som hon sen skulle lämna på förskolan.
Hon sa att självklart kunde hon köra mig! Wiiih, dagens andra ros till Jensa!
Så vid halv elva packade jag och Isabel ihopo Marcus och hundarna och hon gick på prommis medans jag mötte upp min privata chaufför i hennes blåa transportmedel. (Man kan alltid lita på Volvo).
Inne hos läkaren gick det bra, han tog bort bandaget och kollade att allt såg ut som det skulle och det gjorde det så han la på ett nyttt bandage, fast inte lika stort och skrev ut dunder-super-smärtstillande...
Jensa körde hem mig och sen åkte hon till Solslätten för att fika med sin syster Nisse.
Jag och Isabel gick då ner till IP och latjade med Dino. Eller ja, Izza och Dino lekte och kastade frisbee medan jag ordagrant brottades med Baloo som fick för sig att han kunde ta över ledarskapet på mig eftersom jag var skadad.... Haha, den nitlotten lär han inte försöka igen!
Sen gick vi in och slappade. Mackan sov i vagnen ganska långt efter och Isabel och Stefan satt och tjatade om att jag oxå borde sova... Och det borde jag självklart ha gjort men jag ville ju vara med och vara vaken. Vill ju inte sova när Izza är här...
På eftermiddagen gick vi till ICA och handlade det som saknades inför middagen som skulle tillagas... Självklart stannade Izza på mat oxå trots att hon från börjar spelade svårflirtad... Haha, nämn ordet klyftpotatis så stannar hon direkt!
Så jag och frugan lagade till pannbiff på 50/50 nöt och älg-färs, rostad klyftpotatis, gräddsås, stekt lök och på toppen gjorde Isabel en delikat svamp och persilje-fräs... *mums*

Efter maten tittade vi på tv och spelade Wii, det var skoj. Jag påbörjade "sticka" ett par vantar till Isabel oxå... Men hann inte klart så jag ska fortsätta idag...
Vid tolv kom jag isång och behöver jag säga att jag inte behövde vaggas för att somna...
Jag och Stefan konstaterade att vi båda var sugna och mer än så hann vi inte förrän båda sov...

Idag ska vi ut och promenera, sen ska jag städa! Dammtorka och plocka av allt inför min stora dag och det stoooora snopp-partyt! Wiiih

09.08

1 kommentar:

Anonym sa...

haha inge sex? Det hade man ju kunnat räkna ut med lilltån..eller stortån om man skulle ha en fungerande sådan. *moahaha*