söndag 10 juni 2007

Chip chop

Jaha... Söndag eftermiddag...
Det är så varmt att helvetet uppfattas som svalt... Men jag gnäller IKKE!
Nej, jag tycker om värmen... Det jag saknar nu är bara en ac-anläggning bredvid sängen så man fick sova som folk på nätterna...
Nu är alla fönster vidöppna dygnet runt...
Jag håller på att koka majskolvar... Det är sommarmat för mig och för med sig minnen från barndomen om gemensamma lunchar med mamma på sommarlovet när hon kokade majskolvar till oss och vi åt tillsammans ute på gräsmattan med massor av smör...
Vi åt ofta fil med färska bär oxå och än idag tänker jag på mamma när jag äter det och det är varmt ute...
Det är konstigt, när jag var liten (upp till typ tio år) har jag bara bra minnen av mina sommarlov... Frukost ute på trappan i morgonsolen med mamma bredvid i morgonrock...
Ålandsresorna och veckorna i Hälsingland med pappa...
Packade piknik-korgar på stranden med alla kompisar och deras föräldrar...
Mamma var alltid glad och hade alltid tid för oss... Pappa oxå för den delen...
DÄr har skilsmässobarn tur... För vi har aldrig behövt sitta på ett varmt fritids under sommaren... Halva lovet var vi med mamma och andra halvan med pappa...
När man blir äldre ser man saker på ett annat sätt... Mamma och pappa har alltid haft tid för oss, det är inte så jag menar... Men när man blir äldre värdesätter man inte strandtimmarna med morsan, då vill man bara iväg och bada med polarna... Hångla med den där söta grabben i vattenbrynet och då vill man INTE ha mamma på samma strand... Haha
Jag hoppas jag kommer kunna ge mina barn samma barndomsminnen som jag har...

Inga kommentarer: