tisdag 10 juni 2008

Pappa 50 år

Ja, i helgen var man över till Åland... Föglö mer bestämt...
Resan började kanske inte så bra och det var skottpengar på mig under hela torsdagen!
Vi plockade upp Linnea i täby vid halv tio och brummade upp till Kapellskär. Tidiga som alltid började syrran muttra om det... Själv tycker jag mer om att vara tidig än sen...
Men när klockan tickade kvart över elva och vi fortfarande var ensamma på hela parkeringen(incheckningen ska öppna elva och båten ska komma in halv tolv för att avgå tolv) började vi ana oråd... Så jag ringde till Viking Line för att kolla var min båt var... Hm, ja... Den är i Mariehamn... Detta eftersom jag, otroligt smarta jag, läste fel på bokningen och såg att båten ska gå 12.. Fel fel fel, båten gick klockan 9 och anländer klockan 12 till Mariehamn.... Behöver jag tala om hur poppis jag var i bilen då???

Så jag kollade om vi kunde boka in oss på 15 färjan istället, men det gick inte då det var för nära inpå avgång... Så det blev till att ringa Eckerö linjen och kolla när deras båtar går... De hade oxå en som avgår 15 och det fanns 2 bilpltaser kvar och den ena knep vi!
Så det var bara att brumma in till Norrtälje igen, äta lite och sen brumma vidare ut på skittråkiga vägar till Grisslehamn...
Inte fan var båten rolig heller.... Usch...
Så vi kom fram på Föglö vid kvart över 8 lokaltid och hela dagen hade gått... Fy fan vad piss!
Men stugan som pappa bokat till oss var superfin, helt nyrenoverad med nya möbler och prylar... Kunde inte ha blivit finare...

Resten av helgen förflöt med sol sol sol och sol, lite promenader och om man tittar på hur mycket mat mamma hade köpt med sig när hon, Per och Johan kom på fredagen så har vi nog ätit en hel del oxå...
På lördagen hade pappa sin 50-års fest. Det var thaimat som var supergod, trevliga människor och en attans god tårta... När Mackan blev trött vid midnatt gick jag och Stefan hem. Det kändes alldeles lagom för en kväll. Söndagen bestod i packning, städning och fotografering med Åländska släkten... Så nu finns Mackan dokumenterad på Föglö sidan oxå, haha....

Nej, om man ska göra lite nytta kanske...

Vi ses o hörs!
09.09