torsdag 19 juni 2008

När man inte har mer än nötter i kulpåsen kanske man inte ska mucka med klippor!

Alltså, människor ar fan bara för mycket!
När jag satte mig vid datorn nu var Stefan inloggad på MSN. En "Nära" vän till honom hade skrivit: "Släpper Frida iväg dig imorgon?"
Jag skrev då bara "vad menar du?"
Och fick då till svar "ja du lilla Frida, du brukar ju inte släppa iväg honom"

Vad är det jag har missat?
Stefan har sambo och barn= familj...
Något som förmodligen inte så många i det gänget någonsin kommer ha eftersom deras största nöje är att supa skallen i bitar! Förlåt, nu ska jag inte dra alla över samma kant. Det gäller faktiskt till största delen bara dig herr M... Eller borde jag säga miss M? För manlig kan man ju inte kalla denna person.
När vi fick reda på att jag var gravid gjorde vi ett medvetet val, vi valde att behålla det barnet som idag heter Marcus. Vi valde att gå vidare från party 1-3 dagar i veckan och sätta sprätt på pengar till att fokusera på oss och ha det knapert istället. Vi är inte lednsa över det, Marcus gör det värt varenda ögonblick.
Så varför tror vissa att ni kan sätta er över oss och ens ha en åsikt om hur vi ska leva vårt liv?
Jag talade då om för Miss M att man kanske inte ska uttala sig om saker man inte vet ett smack om och absolut inte när man ens kan ha ett jobb fast man är snart 30. Då kläcker han ur sig till svar att jag inte heller jobbar?!
Självklart gör jag inte det, jag är mammaledig just nu och när jag är klar med det ska jag gå tillbaka till mitt jobb. Du vet, det jobbet som tydligen inte existerar, märkligt. Undrar vad det var jag fick lön för då om jag nu inte jobbat???? Och om jag inte jobbat, hur kan jag få ut mamma-penning som inte är på minimibeloppet.
Jag blir så jävla less på att folk ska lägga sig i saker som de inte vet ett jota om, som de inte har ett smack med att göra och det roligaste av allt är att de tror att de har så stora kulor att de kan sätta sig över mitt huvud! Ha, tror ni verkligen på det själva??? Om ni ska försöka kanske ni ska kolla upp fakta innan... Det är ju bara en guide i rätt riktning!
För ett par månader sen kläckte nämligen herr L (han är faktiskt manling så herr funkar alldeles utmärkt) ur sig att jag kanske inte ska ha så mycket åsikter om vad Stefan gör eftersom det är han som betalar hyran här hemma! Ursäkta???
Stefan och jag är 100 % överens om våra utgifter. Vi har full koll på vad den andra betalar och inte betalar och vad som behöver ordnas och fixas. Ingen annan behöver bry sig ett smack om det.
Men det kanske bara är så att eftersom Miss M inte ens kan få ett förhållande att fungera (det sägs att man ska börja med en växt, när man fått den att överleva i 6 månader kan man gå vidare till ett enkelt djur och när det har levt i ca 2 år kan man börja fundera på att titta lite på det andra könet! TITTA! Inte röra!)
Och Herr L kanske ska lösa sin egen boende situation med sin sambo istället för att lägga sig i vår?! Ett annat tips som jag bjuder på...

Jag har inte förbjudit Stefan att göra något han inte vill. Han har själv valt att leva med mig och eftersom han inte har synliga blåmärken eller spår av piskning på ryggen kanske ni kan utgå ifrån att han har valt det av egen fri vilja? Eller tror ni att jag hypnotiserar honom varje kväll för att stanna? För om jag nu hypnotiserade honom skulle Miss M vara den första som jag skulle radera ur hans minne just nu!

Till er alla andra hoppas jag att ni får en underbar midsommar! Det ska vi ha, hela familjen

22.16

5 kommentarer:

Anonym sa...

Less kan man ju bli ja....
gah....

Mizz Gemini sa...

Fy faaan!!han är helt hopplös....
Men det han brukar kunna kläcka ur sig är ju inte världens mest intelligenta saker så bry dig inte, även om det är puckat!

Ostkakan åkte i papperskorgen, får göra något annat smaskigt o bjuda på ;-)
Ha en fantastisk midsommar! Kram

lindaha sa...

Åh så jäkla bra skrivet! Att fólk inte kan sluta lägga sig i andra människors liv någon gång! Jag blir så jävla trött på sånt jäkla skit!

Porrfrugan sa...

Izza: Less ja, det är det minsta man blir....

Alex: Nej, han har väl om vi ska hård dra det aldrig kläckt ur sig något intelligent ever.... Och jag bryr mig inte, tycker synd om Stefan som ska sitta och försvara sitt eget förhållande...
Klart vi hittar på något annat att mumsa på, vi ses o hörs!

Linda: Jo, och så blir man ju frustrerad när personer är så idiotiska att de inte kan sätta sig in i någon annans liv. Lite som din blogg om människor som röker, man har ju bara lust att ge dom en fet höger för tröghet liksom....

Hoppas ni alla tre hade en bra midsommar! Kramar

Kattiz sa...

men shit. har folk så lite tid att de orkar lägga sig i er ekonomi. det är väl verkligen ingen annan än du och stefan som ska lägga sig i hur ni har valt att göra.